الخميس، 1 مايو 2014

بمناسبة فتوى برهامى أتحدث I'm talking on the occasion of a fatwa Brhamy

Treasure of cultural and historical information
هل عندما أختلف عمر بن الخطاب مع رسول الله صل الله عليه وسلم وأبو بكر فى أمر قتل أسرى بدر هل لما نزل القرآن الكريم من عندالله موافقا لرأى عمر
هل قال عمر شوفتم إن أنا كنت ؟ طبعا لم يحصل تادبا طاعة
ليه لأن الأمر كان بينهم رأى حتى نزل فيه نص إلهى قاطع ملزم ليوم الدين للجميع ...فعليه فلابد عند الإختلاف على فتوى أن تأتى بنص شرعى يبرم حجتك قبل أن ترد على أى مفتى وتتكلم بمجابهته وتأكد أن ما سيسقط هذا الشيخ هو عدم مراجعة فتواه بناءا على النص الشرعى الواضح سواء من القرآن أو السنة 
ولاحظوا أن حكم القرآن لم ينفذ فى الأسرى لأنه قد سبق رأى رسول الله واطاع المسلمين الرسول قبل نزول قرآن فى الأمر واطاعوا الله فى حكمه فيما جاء من غزوات بعد ذلك وأولهم نبينا محمد القدوة والمثل

When you disagree with Omar ibn al-Khattab Messenger of Allah bless him and Abu Bakr ordered the killing of prisoners of Badr you came down from the Koran Andallah agree to saw Omar

Is Omar said Hovtm if I were you? Of course, did not happen polite obedience
LES because it was them saw even came down the text of the divine conclusively binding on the day of judgment for all ... he must when the difference on a fatwa that comes the text of a legitimate conclude your argument before responding to any Mufti and speak Bmjabhth and make sure that what will fall this Sheikh is no review fatwa based the text is clear , whether legitimate or of the Holy year

They noted that the rule of the Koran was not implemented in the prisoners because he had already seen the Messenger of Allah and obeyed the prophet before the coming of the Muslims in the Koran it and obeyed God 's judgment came in from the invasions and then the first of whom Prophet Muhammad example and

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق